Hlavní informace

Pokud potřebujete koupit cokoliv pro svou práci, je třeba dodržet následující postup:

1) Nejprve vám to musí někdo odsouhlasit/zaplatit. Zajděte proto za svým šéfem/školitelem případně přímo za vedoucím katedry/oddělení a řekněte jim, že potřebujete koupit danou věc a jestli na ni jsou peníze. Každopádně budete od dotyčného potřebovat číslo nebo název grantu, z kterého se daná věc bude platit.

Nakupovat se dají pouze předměty, které se dle zdravého lidského rozumu alespoň vzdáleně dají použít pro kancelářskou práci, vědeckou práci resp. výuku. Mějte toto na paměti a pokud si nejste jisti, poraďte se se zkušenějšími, zda nebude problém danou věc proplatit. Obzvláště problematické, ne-li přímo nemožné je proplatit jakékoliv jídlo, pohonné hmoty, taxi služby, větší spotřebiče a "nestandartní" nábytek.

2) Nyní je třeba určit, do které kategorie nakupované věc spadá. Obecně existují 3 kategorie - drobné vydání(nákup), "normální" nákup a pak investice. Pro každou kategorii je postup různý.

2a) Drobné vydání - jde o malé položky do jednotek tisíců, většinou placených hotově. Typicky se jedná o materiál, konektory nebo drobné položky, pro které dojdete do obchodu a koupíte je bez objednávání. Nejlépe se drobné vydání dá poznat podle toho, že za nákup dostanete účtenku z pokladny bez konkrétního jména kupujícího. To je nutná podmínka pro uznání nákupu jako drobné vydání. Opět, pokud si nejste jisti, zda můžete nějakou věc koupit jako drobné vydání, zeptejte se buď nadřízeného nebo sekretářek.

Postup nákupu je v tomto případě nejjednodušší - věc kupte, nechte si vystavit účtenku(nesmí na ní být jméno kupujícího!!!), tuto doneste zodpovědné osobě a ty vám to obratem proplatí.

2b) "Normální" nákup - jde o nákup v rozmězí jednotek tisíců až do hranice 40000,-. Spodní hranice není stanovena a tak i drobné vydání se dá vydávat za normální nákup. Typicky se jedná o elektroniku, spotřebiče nebo nástroje, které najdete například na internetu a objednávají se na konkrétního kupujícího. Nejlépe se dá normální nákup poznat podle toho, že že za nákup dostanete fakturu na jméno. Aby bylo možné proplatit takovouto fakturu, musí být odběratel ve tvaru

České vysoké učení technické v Praze
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Břehová 7
115 19 Praha 1

IČO: 68407700
DIČ: CZ68407700

Nákupy na vaše jméno NELZE proplatit! To se týká i takových věcí jako letenka na služební cestu atd..

Postup nákupu je v tomto případě následující -vyplňte formulář Požadavek na objednávku a s tímto zajděte za osobou, která má oprávnění vypisovat objednávky. Ta musí napsat(ještě před nákupem!!!) objednávku do interního systému a následně vám dá pokyn, že lze věc koupit. Nyní můžete věc koupit a následně přinést fakturu k proplacení na účtárnu FJFI.

2c) Investice - jde o nákup zařízení o ceně vyšší než 40000,- nebo o nákup levnější ale který bude součástí jiné investice. Typicky se jedná o specializovaná vědecká zařízení, velké tiskárny a servery. Každá taková položka je buď předem naplánovaná v nějakém grantu a pak o ní rozhoduje řešitel grantu nebo ji musí povolit vedoucí katedry/oddělení.

Postup nákupu investice je shodný s normálním nákupem, jen ve formuláři je třeba vyznačit, že jde o investici.

3) Každá věc pořízená jiným než drobným vydáním musí být řádně zavedena v inventuře. Většinou se o to musí postarat nákupující nebo o příslušný uživatel. Ten taky musí zajistit nalepení inventárního čísla na danou věc(dostane do několika dní po nákupu od výše zmíněných sekretářek) a že v případě inventur bude schopen ukázat příslušnou věc inventurní komisi. Také je třeba, pokud se věc přemístí na delší dobu z místnosti, která je uvedena v inventuře, vyplnit převodku mezi místnostmi(zde) a dát ji správci majetku(pí Matoušková - pokladna).

Pokud je třeba vynášet věc mimo budovu FJFI, je třeba ještě vyplnit Dohodu o hmotné odpovědnosti mezi FJFI a uživatelem věci(odevzdává se opět do pokladny).

Přihlašovací jméno a heslo jsou stejné, jako do USERMAP (nebo KOS).

V případě ztráty nebo zapomenutí hesla či jména se obraťte na vašeho správce IT.